vrijdag 17 januari 2014

Verbaal proces




GEHOORD - VERMOORD - MONDDOOD

...

HET WOORD

...


Omdat woorden uit mijn mond springen
als wilde beesten, er instinctief
 ontembaar, gevaarlijk op los rollen
meedogenloos, kwetsend, subversief.
De ene keer te klein, te breekbaar, of naïef,
 te zacht om opgevangen te worden.
Een ritseling, wat prevelend geruis.
De andere keer, ondoordacht, of oorverdovend
schreeuwerig met veel gedruis,









gebruik ik een pen om hen in te tomen,
aan te vuren soms,
te beschermen tegen zichzelf en al de rest,

hen de juiste plaats te tonen
wanneer de noodzaak dat vereist
te verwonden
misschien te verbannen ja,
te doden zelfs.


Behoedzaam leg ik
 vervolgens al die woorden 
 in het juiste licht.


En zo vloeit er op mijn papier 
wel eens 
bloedend  
een
gedicht





- DagEnDauw -







6 opmerkingen:

  1. en wat voor gedicht,
    samen met de foto van de Japanse wijnbes is het een pareltje geworden.
    héél mooi Dauw....

    Een dichtvol weekend wens ik jou:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was de naam van deze plant kwijt, leuk dat jij me die terug bezorgd hebt ...
      Dank, ook voor je waardering en lieve wens.
      Heb nog een sprankelend weekeinde, Dien.

      Verwijderen
  2. I have to use google translate, but I understand what you're saying.

    Thank you for your visits.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties

    1. Though Google translation isn't very accurate concerning the translation of poetry, creative minds luckily have enough imagination to understand the essence.
      Thanks lignumdraco, for your comment and visit here.

      Verwijderen

Lieve bezoeker,

Krabbel hier maar uw gedacht neer.
Ik kan altijd iets bijleren.

Alvast bedankt en nog een prettige dag gewenst.

- Dauw -