zondag 6 januari 2013

Parelvisser











Enkele dagen voor Nieuwjaar ging ik snuisteren in de kringloopwinkel van een naburige stad en vond tussen alle prullaria tegen de muur, deze twee pareltjes.
Het ene is een authentiek houtskooltekeningetje van 25 bij 25 cm dat, naar ik ruwweg schat, zo'n kleine halve eeuw geleden getekend werd. Het andere een dito aquarelletje met de afmetingen 35 bij 25 cm, van iets recentere datum, gok ik. 
Jammer genoeg kon ik nog niet achterhalen wie hun scheppers zijn, omdat de namen niet bepaald duidelijk leesbaar zijn aangebracht, maar aan de details merk ik, dat zowel de ene als de andere,  de door hen aangewende techniek beslist meester was. Ik vind ze allebei heel erg mooi.







Wat denkt u ervan? Toch wel om een ietsiepietsie jaloers te worden niet, als ik vertel dat ik voor beide samen nog geen twintig euro betaalde?
Ik ben dan ook apetrots op deze aanwinsten, terug huiswaarts gekeerd die dag. De allereerste twee Nieuwjaarsgeschenken die me zomaar in handen vielen en waarmee ik alvast enorm in mijn nopjes was.






4 opmerkingen:

  1. gefeliciteerd met je aankopen
    mooi

    gr hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja mooi:)

    de beste wensen nog waarde dauw:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en insgelijks, Pastuiven.
      Maak er een creatief, poëtisch en sprankelend jaar van.

      Warme groet

      Verwijderen

Lieve bezoeker,

Krabbel hier maar uw gedacht neer.
Ik kan altijd iets bijleren.

Alvast bedankt en nog een prettige dag gewenst.

- Dauw -